HetkiTour2017


Uudet, terveellisemmät tuulet puhaltavat. HetkiTour pakkaa mukaansa herkulliset matkaeväät ja suuntaa pohjanmaan ja etelä-pohjanmaan tapahtumiin. Muista syödä terveellisesti myös reissun päällä. HetkiTour tarjoaa tapahtumissa terveellisiä ja maittavia lounassalaatteja, jotka auttavat sinua saavuttamaan päivittäisen tarpeesi syödä 500g vihanneksia päivässä. Hetki-tuotteilla onnistut! Jokaisena tour-päivänä järjestämme mukaansa tempaavia some-kilpailuja ja tietystä aurinkoista mieltä, säästä huolimatta.. Bongaa HetkiTour Seinäjoella, Vaasassa, Pietarsaaressa ja Kokkolassa. Nähdään!

Seuraa meitä Facebookissa ja Instagramissa, niin saat ensimmäisten joukossa tietää tulevista HetkiTour tapahtumapaikoista ja kilpailuista

Hetki 500 g päivässä auttaa ja inspiroi sinua syömään 500 g hedelmiä ja vihanneksia päivässä.

 

Viiden lapsen äiti Kirsi Palosaari on terveydenhoitaja äitiysneuvolassa. Kirsi on bodyfitness urheilija  ja toimii fitness -valmentajana. Kirsin intohimoina ovat urheilu ja terveelliset elämäntavat.

Kirsi tietää että elämä voi olla hyvinkin kiireistä, varsinkin lapsiperheessä. Toisinaan on haasteellistakin suunnitella, miten arjen kiireessä voisi syödä hyvin ja saada päivän aikana syötyä suositeltu puoli kiloa vihanneksia ja hedelmiä. Terveellisen arjen helpottamiseksi hän on yhdessä Freshin kanssa suunnitellut uuden Hetki 500g päivässä – sivun. Tällä sivulla annamme arkea helpottavia vinkkejä siitä, miten sinä ja perheesi voitte syödä suositellun 500 gramman päiväannoksen vihanneksia ja hedelmiä joka päivä. Niin lapset kuin aikuisetkin tarvitsevat elimistönsä hyvinvoinniksi vitamiineja, antioksidantteja ja liikuntaa.

Katso Eviran ravintosuositukset

500g_Logo_2_1

Kuinka paljon 500 g hedelmiä ja vihanneksia sitten on?

500 g päivässä tulee helposti LounasHetki salaatilla, ja muutamalla siivulla vesimeloonia. 

Hetki tuotteet helpottavat arjen kiireessä.


LounasHetki- salaatti lounaaksi, PikkuHetki- salaatti illalla ja välipalaksi mandariinin ja kouraallinen viinirypäleitä. Nämä kattavat päivän 500 g hedelmiä ja vihanneksia -ravintosuositukset.

Kirsin vinkit kevyempään grillauskauteen

 

Kesä on yhtä grillaamisen juhlaa! Me halusimme tietää jos joka vuotisesta sesongista voisi tehdä terveellisen ja kevyemmän, mausta kuitenkaan tinkimättä. Hetki grillattavilla salaateilla ja grillipaprikoilla on helppo onnistua. Kirsi laittoi kesän grilli uutuudet testiin ja kokosi hyvät vinkit kevyemmän grilliruoan toteuttamiseen.

Kirsin 6 vinkkiä kevyempään grillauskauteen:

1.

Grillaa kasviksia. Esim. Uudet Hetki- grillattavat salaatit ja paprikat valmistuvat nopeasti ja ovat todella herkullisia.

2.

Jos grillaat vähärasvaista lihaa tai kanaa, grillaa pinta ja loppukypsennyksen ajaksi laita folioon niin liha ei kuivu liikaa.

3.

Jos grillaat rasvaisempaa lihaa esim. Kasleria niin käytä salaattipohjana esim. Hetki- perhesalaatteja ja leikkaa kypsä liha valmiiksi salaattiin.

4.

Lisää valmiiseen salaattiin esim. mansikoita, pähkinöitä, siemeniä, juustoa, vesimelonia ym. tai syö lounaaksi LounasHetki- salaatti.

5.

Käytä jälkiruokaan tuoreita marjoja esim. mansikkaa, mustikkaa. Murenna sekaan pari keksiä ja vaahdotettua vähärasvaista kermaa tai vaniljakermaa..

6.

Juomana kannattaa kokeilla eri makuisia makukivennäisvesiä, jotka ovat raikas ja kevyt vaihtoehto.

Hetki maistuu – 
ja tekee hyvää.

 

Järkevät välipalat ja lounaat eivät aina ole helppoa löytää. Urheilutapahtumissa tai kotona löytyy usein sokerinpitoisia välipaloja ilman vitamiineja ja ravitsevia aineita. Näitä varsinkin nuoret ja lapset tarvitsevat. On helppoa tarjota järkevää syömistä, kun mukaan ottaa, tai jääkaapiin laittaa Hetki- salaatit eri muodoissa ja pakkauksissa. Haarukka ja salaatinkastike on mukana. Muistakaa vain laittaa salaatit pieneen kylmäkassiin.